Cyrelle-Dyon-Ghana-2015.reismee.nl

Laatste blog!

Hier is tie dan… de laatste blog van onze reis! Inmiddels zijn wij weer veilig aangekomen in het koude Nederland en willen nog één laatste blog schrijven. Het was een geweldige reis, wij hebben genoten van het schrijven van de blogs en het lezen van jullie leuke reacties! Jullie reacties en meeleven was voor ons een grote steun en bezorgde ons altijd een grote glimlach.

Voordat wij naar Ghana vertrokken hebben wij van een aantal mensen een vrijwillige bijdrage gekregen. Dit hebben wij aan de stichting gegeven. Van deze bijdrage zijn nieuwe stoelen en tafels gekocht. Dit was ontzettend hard nodig! De kinderen zaten op plastic stoelen, die echt aan het verslijten waren. Als we eerlijk zijn, waren we vooral de laatste weken echt bang dat we er doorheen zouden zakken… (dit zegt voor een groot deel iets over de stoelen, maar ook over de bewegelijkheid van ons J) We hebben de stoelen niet kunnen zien, hoe ze in het weeshuis stonden maar we hebben ze wel even bezichtigd op de markt (lees: midden op straat, het kan allemaal in Ghana). We zijn heel erg blij met het gegeven geld en dat we er dit voor hebben kunnen kopen. Nogmaals: Dank jullie wel!

We zijn jullie nog de afloop van het pennen verhaal verschuldigd. De pennen die we over hadden liggen nog in het gastenverblijf in Nsoatre. Deze gaan binnenkort naar de Senior High School, die afgelopen oktober is geopend in Nsoatre. De studenten daar kunnen het goed gebruiken, maar nog niet alle studenten zijn aanwezig omdat de school nog niet zo lang open is. Daarom word er nu gewacht tot dat alle klassen gevuld zijn en worden ze daarna door Solo uitgedeeld.

Ghana was bijzonder, en we hebben het onwijs goed gehad daar. Het was niet altijd makkelijk en Ghana is ook zeker geen sprookje. Maar we zijn boven alles heel erg dankbaar voor de mooie tijd die we daar hebben gehad. Wij hebben een stukje van ons hart gegeven en neergelegd in Ghana en Ghana heeft er zoveel voor terug gegeven. Ghana zit in ons hart en zullen we altijd meedragen.

Klinkt heel cliché maar het is écht zo!

Nu begint het foto boeken maken, verwerken, verhalen vertellen en terugblikken.
Ondanks dat we nog niet altijd even beseffen dat we nu weer thuis zijn en écht in Ghana zijn geweest, kijken we wel (net als half Nederland) uit naar een witte kerst!

En nu we het toch over kerst hebben… Stel je voor dat je nog wat aan goede doelen wilt geven zo aan het eind aan van het jaar, dan willen wij even Kinderhulp Ghana voordragen aan jullie.

Het is een super mooie en goed lopende stichting maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen financiële bijdrage kunnen gebruiken. De stichting is nu bezig met een opvang voor gehandicapten kinderen. Omdat deze kwetsbare doelgroep, speciale behoefte nodig hebben, willen ze een apart lokaal voor hen laten bouwen. De plannen liggen er, maar er moet natuurlijk nog wel het een en ander gebeuren. Dus nogmaals: wil je nog iets van je geld kwijt, kijk dan even op de site van Kinderhulp Ghana :http://www.kinderhulpghana.nl/Wij kunnen jullie verzekeren dat er goede dingen voor gedaan worden.

Nogmaals heel erg bedankt voor het meeleven en de leuke reacties!

Misschien wel tot onze volgende reis... ;)

Lieve groetjes,

Dyon en Cyrelle

Leon en Ella

Fantastisch gedaan Dyon en Cyrelle! Afrika zal altijd in je hart blijven.

Groeten,
Ella en Leon

joke e.

Bedankt voor jullie enthousiaste verhalen. Ik heb er van genoten.

cecile bleeker (KDC)

Fijn te lezen dat jullie weer in het koude kikkerlandje veilig zijn aangekomen! Jullie hebben de kinderen daar veel gegeven en en heel veel terug gekregen zo te lezen. Super!! Dat neem je de rest van je leven mee. Geniet nog nog even van de vrije dagen en alvast succes met de volgende stage in januari!