Cyrelle-Dyon-Ghana-2015.reismee.nl

Wist je dat....

Wist je dat:

- ..als het stroom uitvalt, dat er een klein riviertje door ons huis loopt. Wat begint bij de koelkast en stopt bij de deur.

- Dyon inmiddels kei goed is geworden in was-lijn-constructies maken. Voor wanneer het buiten weer eens kei hard regent.

- Als het dat zo kei hard regent, dat we na de andere kant van de tafel moeten schreeuwen naar elkaar om elkaar te kunnen verstaan.

- Cyrelle onder de jongens van het weeshuis ‘long-one’ word genoemd. We hebben hier gruwelijk om gelachen toen 1 van de jongens zich versprak.

- Cyrelle om 7 uur s ochtends naar Dyon toe kwam en Dyon dacht dat er iets heel ernstigs was. maar Cyrelle alleen maar voorstelde om te hardlopen. Maar aangezien Dyon zich hier toch wel even mentaal op moet voorbereiden stellen we het toch maar even uit. Maar we gaan een keer hardlopen! Inmiddels heeft dit tafereel zich 4 weken geleden afgespeeld en is er van hardlopen nog steeds niks terecht gekomen.

- Er een ene A en B op onze eerste 2 blogs heeft gereageerd. Dit is al een tijdje geleden maar we blijven nog steeds nieuwsgierig wie deze geheimzinnige-blog-lezer is. Als diegene dit leest: meld je even aan, dan kunnen wij ook weer rustig slapen!

- Dat veel taxi’s maar aan 1 kant (dus of de binnen of de buitenkant) kunnen worden opgemaakt. Dit maakt dat je regelmatig mensen uit het raam ziet hangen om de deur aan de buiten kant open te maken. Of andersom: mensen de taxi in ziet hangen om de deur van de binnenkant open te maken.

- Het prik-weg-spul van Cyrelle echt wondermiddel is. Alleen hebben we nu een probleempje: het tubetje begint nu een beetje op te raken. We moeten dus even ergens nieuwe scoren!

- We ondertussen al een nieuwe prik-weg en muggenspul heb gescoord!

- Afgelopen week 11 Nederlandse mensen hier zijn geweest. En dat wij het echt bizar vonden om zoveel Nederlands om ons heen te horen.

- De 2 andere stagiaires die hier voor een maandje zitten, een kei leuk spel mee hebben genomen. En dat we al een poultje op hebben gezet. Alle scores worden dus nauwkeurig bij gehouden. Sanne en Dyon lopen aardig gelijk op en blijven strijden om de eerste plek. Voor Willemijn en Cyrelle is het een strijd om niet als laatste te eindigen. J

- We af en toe een potje voetballen in ons huis met een klein tennisballetje die Sanne en Willemijn hebben meegenomen.

- Je benen er in Ghana niet mooier op worden met allemaal opengekrabde muggenbulten, plekken en korsten.

- De lichaamsharen op vooral Dyon haar arm voor sommige weeskinderen nog steeds erg interessant zijn. Voor de Ghanese is dit toch iets nieuws!

- De mensen in Ghana heel sloom en langzaam zijn maar dat de tijd omvliegt! Over precies 30 dagen staan wij weer op Nederlandse bodem. Dat betekend dat we nog 30 dagen gaan knallen en genieten hier in het avontuurlijke Ghana!

Melissa

Gaaaf meiden!!!
Leuk om jullie weetjes te lezen haha heb dit met een grote glimlach bekeken wat een avondtuur!
God Bless You!!!

Carla

Super leuk om weer wat van jullie te lezen. Het aftellen komt steeds dichterbij dus geniet volop want voordat je het weet is het om.
Liefs van mij. (en natuurlijk ook de rest)

eli

Leuk om dit allemaal te lezen meiden.
Ik vind het super stoer dat jullie zo'n avontuur beleven.
Geniet er nog ff van, het is voorbij voordat jullie het weten.
Groetjes uit Hekendorp

nee ik ben niet a en b

Hoi meiden, opa is hier en we hebben samen alles even zitten lezen. Ik ben E en opa is K dus wij zijn niet A en B, hebben jullie geen stille aanbidders??????? die ook meegenieten van jullie verhalen.
Geniet er nog een poosje van en mooie benen dat is pas weer handig om ze in Nederland te hebben dus maak je daar nu nog maar niet druk om.
Van E en K dus een dikke kus.

Janine

zo zo zo leuk!

Joran en Maria

Wisten jullie dat 30 een heel makkelijk getal is om een aftelkalender te gaan maken..?! ;-)
GENIET!

Sonja